Wednesday, October 29, 2008

Amalies jul


JA, nå kom jeg skikkelig i julestemning! Kanskje litt fordi kamilla nevnte Amalies Jul, som uten sidestykke er det beste juleprogrammet som har gått på TV i adventstiden! Og det er en gjev pris, for med i den kåringen var både Jul i Blåfjell(som forøvrig skal på tv i år), Jul på Månetoppen, Jul i Svingen, Vertshuset den gylne Hale, Skomakergata og alle de andre. Så nå lurer jeg på hvorfor ikke Amalies jul har vært vist på 8 år, sist i 2000. Det er jo i bunn og grunn skammelig, for det var jo alle kalenderprogrammers MOR!

Men som en god nyhet til alle fans: Serien på dvd selges i NRK-butikken på marienlyst for 200 kroner, hvis jeg ikke tar helt feil! Det skal ihvertfall jeg kjøpe snarest.. Og kanskje vi burde starte en underskriftskampanje for å få det tilbake på tv!? Jeg synes egentlig det aller koseligste var da amalie og blomster-Johan, de to søde barna skulle pusse sølvtøy, og når de var på skøytetur på isen. Jaja, noen som blir med på å kjøpe Amalies jul?

4 comments:

frk. Owned said...

love it! må nesten investere i en dvd i tillegg til vhs-en jeg har;)..liker så godt sangen da hun ble sperret ute, samt god natta sangen "snart er det mørkt, i stall og i love..nå skal alle nissunger sove.
vår kjære lille måne, se ned på alle dem,
som ikke har en seng, og som ikke har et hjem.
må alle små i verden, få sove denne natt.
og ingen av oss gråte...og ingen bli forlatt..
na nana-na. na nana-na osv"
JA! kan hele sangen, synger den for min lillebror støtt og stadig

FridaTrollet said...

åh! Amalies jul ruler gata! Jeg må nok nesten kjøpe meg dvd-en!

haha, Kamilla, så søtt!

Stress-Less-Tess said...

Er det her nissene bor på loftet og nisser ting. og striker lue?! :) Fint show

ingrid_jalla said...

ja! tessa, bra memorert:))